17 aug
2020

Adverteren op Instagram: opzet voor een beginner

Marketing books you must-read

Targeting op Instagram is de officiële manier om uw advertentieproducten in uw nieuwsfeed te promoten, en het is vrij eenvoudig en eenvoudig in te stellen. Deze methode begon in 2015 te werken en daarna ervoeren de mensen het met vijandigheid. Mensen waren negatief en schreven negatieve recensies voor de bedrijven waarvoor ze adverteerden. Maar nu is de situatie veranderd. Niet dat iedereen blij is, in ieder geval niet meer geïrriteerd. Adverteren op Instagram is een normaal verschijnsel geworden, net als adverteren in de metro, op straat en op andere sociale netwerken.

De populariteit van bedrijven is ook gegroeid, aangezien velen van daaruit aanvragen goedkoper beginnen te ontvangen dan van andere sites, vanwege het gebrek aan grote concurrentie. Vooral degenen die het in het eerste jaar van zo’n kans hebben gedaan. Maar wat te zeggen over het verleden, het gras was vroeger groener.

Nu is het een handige tool waarmee u kunt afstemmen op mensen die interessant voor u zijn en die geïnteresseerd zijn in uw product.

En dit artikel zal volledig focussen op het lanceren van gerichte advertenties op Instagram. Zoals ze zeggen, is de instructie “van A tot Z”.

WIE PAST HET DOEL IN IG

Ook al ben je hier, je hebt nog steeds de zin “Of misschien niet?” In je gedachten. Ik zie er niet uit als een moordenaar, maar ik wil deze zin zo snel mogelijk vernietigen, want “We moeten! Het is noodzakelijk! We moeten! “. Ik zal sommigen echter genadig zijn, omdat niet alle Instagram-targeting geschikt is als een soort promotie. Instagram is, net als elk ander sociaal netwerk, in de eerste plaats een platform voor een aangenaam tijdverdrijf, en je moet duidelijk begrijpen dat mensen, die erlangs bewegen, helemaal niet aan winkelen denken. Daarom, als u een product heeft dat het publiek moet opwarmen (rijping) en geen interessante visuele component inhoudt, dan is het in uw geval beter om dit idee uit te stellen tot later of om alles over te brengen naar een aanpak die verband houdt met e-mailmarketing.

GERICHTE RECLAME INSTELLEN

Oke! Als je besluit dat je niet langer zonder targeting op Instagram leeft en klaar bent om in de details te duiken, dan ben ik erg blij. Omdat er nog een slimme persoon meer zal worden. En hiervoor bloggen we. Verder wordt alles in stappen geschilderd. Dus idealiter meteen lezen en implementeren. Dit zal effectiever zijn. En als je een effect wilt uit de 80e niveau-serie, zorg er dan voor dat je de service gebruikt voor analyse van je Instagram-account.

Stap 0. Bepalen van de strategie

Dus, hoe te adverteren op Instagram. En de eerste is niet eens stap één, maar nul. U moet een strategie definiëren voordat u begint.

Dit is niet de volledige lijst met doelen. Omdat er een groot aantal strategieën is. En het hangt allemaal af van de taken die u nastreeft.

Stap 1. Maak een account aan

Je zult nu verrast zijn, maar advertenties worden geconfigureerd op Instagram, evenals op Facebook, in je account. En het hele verschil in instelling zit letterlijk in 2-3 punten. Daarom, als je begrijpt hoe je Instagram-advertenties moet instellen, dan weet je, zou je kunnen zeggen, Facebook ook al weten hoe je het moet instellen. En om hiermee te beginnen, moet je een Facebook-account aanmaken als je er nog geen hebt.

U moet het maken en vullen met echte informatie (gegevens, foto, avatar, beschrijving, enz.), Dat wil zeggen met de gegevens van een specifieke persoon uit uw team of die van uzelf. De resulterende pagina wordt de beheerder van het advertentieaccount

Stap 2. Koppel accounts

De volgende stap is om ons Facebook- en Instagram-account te koppelen (ik hoop dat je het al hebt). Dit wordt gedaan in de zaakvoerder – business.facebook.com.

Om dit te doen, volgen we de link, klikken op “Account aanmaken” en doorlopen een kleine registratie in een paar stappen. Vervolgens drukken we in de rechterbovenhoek op “Bedrijfsinstellingen” en komen we bij het hart van uw auto.

Campagne opzetten

Als u nog niet eerder Facebook-advertenties heeft ingesteld, moet u eerst een advertentieaccount aanmaken binnen de zaakvoerder. Al in de war?

Business Manager is een algemeen configuratiescherm waar u verschillende Facebook- en Instagram-accounts aan toevoegt, die van verschillende personen en bedrijven kunnen zijn. Nadat je je Facebook-account hebt aangemaakt, moet je in het linker pop-upmenu “Instagram-accounts” zoeken en erop klikken.

Waar je in een paar stappen weer de rechten claimt op je Instagram-account, van waaruit we in de toekomst advertenties zullen laten zien, of met andere woorden, die mensen zullen zien als de auteur van advertenties. Ga naar de Advertentiebeheerder – facebook.com/ads/manager om te controleren of alles correct is bijgevoegd en door te gaan met de volgende stappen. In de toekomst zal dit je belangrijkste plek aan het begin zijn en controle hebben over wat er gebeurt. Voeg toe aan bladwijzers.

Er is ook precies hetzelfde paneel als de Advertentiebeheerder, alleen gericht op het beheren van meerdere accounts tegelijk en een meer geavanceerde tool. Het heet Power Editor – facebook.com/ads/manage/powereditor. Maar aangezien we net aan het leren zijn en we één account hebben, zullen we ons concentreren op het eerste.

Stap 3. Doelen selecteren

We zijn bij het proces gekomen, het opzetten van gerichte advertenties op Instagram begint. Eenmaal in de Advertentiemanager klikken we op “Advertentie maken” en zien we een lijst met de doelen waarvoor Facebook (ook bekend als Instagram) uw advertentiecampagne zal optimaliseren. Dit betekent dat het sociale netwerk, met behulp van zijn eigen algoritmen, zichzelf zal optimaliseren (vaker laten zien, niet aan specifieke mensen laten zien, de beste plaats in de feed kiezen, etc.) om het doel te bereiken dat we in dit stadium zullen kiezen.

Er zijn drie hoofdstrategieën, die specifieke tactieken bevatten en worden geselecteerd op basis van de doelstellingen. Laten we ze allemaal analyseren.

Conclusie

Ik heb één verzoek voor je – je hoeft niet bang te zijn. We hebben alle stappen doorlopen die alleen op het eerste gezicht omslachtig en ingewikkeld lijken …

…..meer info kunt u hier vinden «Road to 100k Instagram Followers»!

instagram marketing hub

https://marketingbook.shop/

Archief