Bas-Kappers
Image default
Aanbiedingen

Landingspagina of homepage? Wat is het verschil?

 website op maat

Soms hoor je afwisselend de inlogpagina en de startpagina van de termen. In principe kan de startpagina ook een inlogpagina worden genoemd, maar niet elke inlogpagina is een homepage. De landingspagina is als aparte pagina in digitale marketing direct aan specifieke marketing- of advertentiecampagnes geleverd. De naam illustreert dit: een pagina die bezoekers kunnen openen door op een specifieke advertentie of link te klikken. Een doel van hun ontwerp is om bezoekers te overtuigen om actie te ondernemen. Dientengevolge zijn hun formaten zorgvuldig ontworpen en bevatten ze meestal een oproep tot actie: het zijn knoppen, links of ingevulde formulieren die bezoekers aanmoedigen actie te ondernemen of zich tot op zekere hoogte aan het product te binden.

Waarin verschilt de bestemmingspagina van de gewone webpagina?

In tegenstelling tot standaard webpagina’s (zoals uw startpagina), is de inlogpagina specifieker en afhankelijk van een doel. Een standaard webpagina is ontworpen om te informeren over merken, diensten of producten. Deze pagina’s bevatten veel inhoud, tekst en links. De landingspagina bevat veel visuele inhoud, minder tekst en bij voorkeur slechts één of twee echte links.

Normale en bestemmingspagina’s

Op de foto hierboven zien we het verschil tussen de twee. Het paarse deel bevindt zich aan de linkerkant. De minder links op de weergegeven inlogpagina leiden tot een hogere conversieratio. Dit komt simpelweg omdat de gebruiker maar in één richting kan gaan. Ze komen van Google of een social media-campagne omdat ze op zoek zijn naar of klikken op een specifiek product of dienst. Daarom kunnen ze, niet langer logisch, alleen doorgaan met het effectief abonneren, downloaden of kopen van het product of de dienst, of het nu een geldig product is, het downloaden van e-books of het abonneren op bijvoorbeeld nieuwsbrieven.

Bewezen hoger conversie-effect

Zoals hierboven vermeld, kan een krachtige bestemmingspagina leiden tot meer betrokkenheid en betere interactie met bezoekers. In tegenstelling tot standaardpagina’s met veel inhoud, links en uitgebreide navigatie, leidt de inlogpagina uw bezoekers rechtstreeks naar het uiteindelijke doel, namelijk het product, de service of de freebie waarnaar ze oorspronkelijk op zoek waren.

“Berichtovereenkomst”

Een groot voordeel van deze vorm van marketing is ‘message matching’. Dit betekent dat wanneer een bezoeker op een link of advertentie klikt, het belangrijk is dat hij uiteindelijk een pagina invoert die betrekking heeft op de pagina waarop hij oorspronkelijk heeft geklikt.

Gemakkelijk te promoten

Landingspagina’s zijn een zeer waardevol onderdeel van de hele campagne. Als het ontwerp correct is, kun je het gebruiken als een grafisch element in je social media-campagne en vervolgens naar die pagina linken. Naast grafische elementen kunt u inhoud gemakkelijk organisch vinden. De landingspagina is van goede kwaliteit en de paginatitel is exact hetzelfde als de campagne, maar potentiële klanten voeren in de zoekmachine vaak letterlijk zinnen of vragen in. Daarom is het belangrijk om stijl en inhoud te verenigen in elke stap van uw campagne.

Het zijn essentiële elementen bij het verzamelen van informatie

Naast het doel om mensen heel gemakkelijk te begeleiden door het proces van interesse in actie, heeft de inlogpagina een andere handige functie. Ze zijn erg handig om het online gedrag van kopers te volgen. Zo is het bijvoorbeeld handig om te zien op welke landingspagina’s mensen terechtkomen en waar ze uitloggen (bijvoorbeeld uitloggen). Dan kan het interessant zijn om iemand te benaderen die is gestopt bij een bepaalde stap in de campagne. Evenzo zijn deze pagina’s meestal oriëntatiepunten van het marketingsysteem. Op deze manier kan uw realtime chat- of CRM-systeem belangrijke informatie verkrijgen. Zodra een bezoeker bijvoorbeeld op een inlogpagina aankomt, weet uw digitale systeem dat het de vorige stappen heeft voltooid en komt het daar meestal ook aan via bezoekersactiviteiten of e-mails.

 Ze zijn effectief en efficiënt

In een enquête onder marketeers in 1915 beschouwde 64% bestemmingspagina’s als de meest effectieve manier om de marketingwaarde van een product of campagne te meten en te testen. Deze methode kan snel en effectief klantgedrag op producten onderzoeken en is eenvoudig aan te passen. Volgens deze enquête is de bestemmingspagina 13% hoger dan andere e-mailadvertenties en 13% hoger dan andere e-mailadvertenties.

Tot slot

Bestemmingspagina’s zijn pagina’s die voor specifieke doeleinden worden gebruikt en die bezoekers door een rechte weg naar hun uiteindelijke doel kunnen leiden. Het blijkt dat de landingspagina een positief effect heeft op de conversie en kan vertrouwen op het sterke vertrouwen van de online marketingafdeling. Ze zijn gemakkelijk te gebruiken tijdens de campagne en zijn een belangrijke troef bij het verzamelen van informatie en gegevens over de campagne en het surfgedrag van bezoekers online. Door goede “message matching” bieden ze bezoekers en potentiële klanten de exacte informatie die ze zoeken.

https://www.webdeveloper.today/2021/01/problem-of-unique-constraint-in-django.html

https://webdevelopmentapp.com/nl/prices.html