Gebruik maken van een Social media planner is een erg goed idee voor beginnende, maar ook influencers die het al langer zijn. Sommige mensen denken misschien dat het makkelijk is om een influencer te zijn, maar er komt heel veel bij kijken. Samenwerkingen met bedrijven die op het ene social media platform moeten worden geplaatst met de volgende tekst en hashtags, en speciale content voor volgers op een ander platform. Er zijn heel wat dingen waar een influencer rekening mee moet houden. Helemaal voor beginnende, groeiende influencers kan dit proces erg lastig bij te houden zijn. Het is dus altijd een heel erg goed idee om gebruik te maken van een Social media planner! Verschillende soorten contentEr moet natuurlijk voor ieder social media platform verschillende soorten content gemaakt worden. Sommige content moet weer op meerdere platforms geplaatst worden. Ook zijn er allerlei samenwerkingen waar rekening mee gehouden moet worden. Een samenwerking met een bepaald tassenmerk? Misschien is het een beter idee om niet meteen daarna een foto te plaatsen met een ander merk tas. Kort gezegd, er zijn meer dan genoeg dingen waar de gemiddelde influencer rekening mee moet houden. Om al deze verschillende soorten content uit elkaar te houden, kan er bijvoorbeeld goed gebruik gemaakt worden van een social media planner. Zo’n soort planner zorgt voor veel rust en overzicht. Doelen behalenUiteraard hebben ook social media influencers doelen. Het is namelijk vaak wel hun werk. Het stellen van doelen voor social media, is dus net zoals in vele andere banen, een erg belangrijk onderdeel. Meer volgers krijgen, meer interactie of betere content creëren. Dit soort doelen kunnen goed worden vastgesteld in een social media planner. Dat maakt het een stuk makkelijk om overzicht te creëren en bijvoorbeeld maandelijks te bekijken of de doelen zijn behaald. Een social media planner maakt reflecteren makkelijker! |